Inchide meniul
  • Acasă
  • Despre noi
  • Generalități cancer de sân
  • Prevenție
  • Diagnostic
  • Viața cu cancerul de sân

Despre noi

Cancerul de sân în cifre

Cancerul mamar este cel mai frecvent dintre toate tipurile de cancere la femei și reprezintă principala cauză de deces prin cancer la femeile europene, potrivit Societății Europene de Oncologie Medicală (European Society for Medical Oncology). Se estimează că una din nouă femei din Europa va face, la un moment dat în viață, cancer de sân dar aceste estimări variază de la o țară la alta.

Afla mai multe

Despre proiect și Roche

Prin platforma canceruldesan.ro Roche își propune educarea publicului larg cu privire la prevenirea, diagnosticarea, tratarea cancerulul mamar. Site-ul se adresează atât pacienților cu această afecțiune, cât și aparținătorilor acestora care vor să afle mai multe detalii legate de boală, de stilul de viață și de felul în care poate fi gestionat cancerul de sân.

Articole populare în aceasta categorie

Articole populare în aceasta categorie

Articole populare în aceasta categorie

Viața cu cancerul de sân

Articole populare în aceasta categorie

Glosar de cancer mamar cu termeni explicativi

Articole populare în aceasta categorie

Articole populare în aceasta categorie

Articole populare în aceasta categorie

Legătura dintre activitatea fizică regulată
și prevenirea cancerului de sân


De-a lungul timpului a existat o preocupare comună și constantă a oamenilor de știință pentru a afla care este legătura între activitatea fizică regulată, ca factor de prevenție în apariția cancerului de sân și, în egală măsură, pentru a determina cum influențează obezitatea și prezența țesutului adipos apariția și dezvoltarea celulelor canceroase. Rezultatele indică faptul că femeile care sunt active din punct de vedere fizic prezintă un risc mai scăzut privind apariția cancerului de sân.
Astfel, femeile care efectuează zilnic între 30 de minute și 60 de minute de exerciții fizice cu intensitate moderată și crescută, diminuează cu 12% riscul de a dezvolta, la un moment dat în viață, cancer de sân. Conform oamenilor de știință, acest lucru se datorează faptului că activitatea fizică la femei scade nivelul de hormoni din organism, îmbunătățește activitatea sistemului imunitar și ajută la menținerea unei greutăți corporale normale, adaptată vârstei și înălțimii acestora.

Care este legătura dintre nivelul de hormoni din organism și apariția cancerului de sân?

Hormonii joacă rolul unor mesageri chimici care sunt transportați în corpul nostru prin sânge. Aceștia controlează celulele și funcționarea întregului organism. Cei mai importanți hormoni din sistemul unei femei sunt estrogenii și insulina.
Activitatea fizică regulată poate modifica nivelul acestor hormoni, reducând astfel riscul de apariție a diverselor tipuri de cancer. Pentru a înțelege mai bine, trebuie să știți că estrogenul este unul dintre hormonii considerați că alimentează cele mai multe tipuri de cancer de sân. Menținerea unui nivel normal al acestui hormon, prin sport, reduce riscul de a dezvolta această formă de cancer. De asemenea, insulina are un rol foarte important în gestionarea energiei rezultate din procesul de alimentație. Dacă nivelul de insulină crește, acest lucru poate avea repercursiuni grave asupra întregului organism, mergând până la multiplicări necontrolate ale celulelor. Așadar, activitatea fizică regulată are un rol extrem de important în menținerea unui nivel optim al hormonilor în organism, care contribuie la prevenirea cancerului de sân.

Ce exerciții fizice moderate puteți face pentru a reduce riscul de cancer de sân?

Specialiștii recomandă o serie de activități care presupun un efort fizic moderat, dar cu beneficii majore asupra sănătății. Sunt activități plăcute pe care de multe ori le evitați fie pentru că nu aveți suficient timp la dispoziție, fie din comoditate. Iată care sunt acestea: mersul pe jos, dansul, mersul pe bicicletă, yoga, pilates, tenis de masă, activități gospodărești în curte și grădină.
Desigur, puteți crește gradul de intensitate al activităților fizice prin practicarea unor sporturi precum joggingul, înotul, dansul aerobic, tenisul de câmp sau baschetball-ul.

Cum puteți reduce sedentarismul?

Este important să alegeți mișcarea în locul sedentarismului, conștienți fiind de faptul că statul influențează riscul de a dezvolta cancer de sân, precum și o serie de alte tipuri de cancer, dar și obezitatea, diabetul zaharat de tip II și problemele cardiovasculare. Așadar, iată câteva idei care să vă ajute să fiți mai puțin sedentari: limitați timpul petrecut în fața televizorului, folosiți scările în locul liftului, mergeți pe jos în loc să mergeți cu mașina, luați o pauză din timpul lucrului la birou pentru a face câteva exerciții.